Om in e-commerce je positie te behouden en te versterken heb je een krachtige omnichannel propositie nodig. Het integreren van bricks & clicks is daarvoor de sleutel. Welkoop was daarom op zoek naar een platform dat producten, klanten en orders kon beheren over alle kanalen heen.
Welkoop is in 1899 gestart als agrarische coöperatie. Inmiddels zijn er ruim 160 winkels door het hele land, en helpt Welkoop alle doeners met kundig advies, een praktisch aanbod, handige services en inspiratie.
Welkoop heeft haar omni-channel strategie uitgevoerd met behulp van ConnectingTheDots, met als doel de fysieke en online winkelervaring te integreren en de verschillende kanalen elkaar te laten versterken. Daarnaast wilde Welkoop graag het afhalen van online bestellingen in winkels stimuleren, omdat dat extra mogelijkheden biedt voor advies upsell en cross-sell. Daarnaast moesten performance en betaalgemak van de webwinkel beter.
De e-commerce oplossing van ConnectingTheDots bevat een beheeromgeving met PIM, CMS en ordermanagement. Het koppelt ook zonder veel moeite met externe systemen zoals
de Enterprise Service Bus, die toegang geeft tot de rest van hun digitale platform.
Door de e-commerce oplossing van ConnectingTheDots te implementeren, kon Welkoop productinformatie, adviespagina's, categorie- en thema-pagina's en merkenpagina’s efficiënt optimaliseren. We voegden ook de mogelijkheid toe om bij online bestellen pas in de winkel te betalen. Dit vergroot voor de klant het betaalgemak en past bij de doelen van Welkoop op het gebied van advies en verhoogde klantwaarde.
De webshop is standaard geoptimaliseerd voor snel filteren en een vlotte gebruikerservaring, waardoor de performance-issues snel verdwenen waren.
Welkoop biedt nu alle klanten een naadloze omnichannel-ervaring. De online winkelervaring wordt rijker door relevante informatie en de mogelijkheid van advies. Daardoor zijn producten makkelijker te vinden. En dat leidt dan weer tot hogere conversie.
Doordat klanten vaker langskomen in de winkel om hun bestellingen op te halen, neemt het aantal kansen voor upsell en cross-sell toe en hebben Welkoop-medewerkers vaker een goed gesprek met klanten. Daardoor groeit de autoriteit van Welkoop in het concurrerende domein ‘tuin en dier’, terwijl een snellere webwinkel en meer betaalgemak de klanttevredenheid een boost geven.
Over de hele linie versterkt de webshop de online aanwezigheid van Welkoop en zorgt het voor meer tevreden klanten.
5 Shopping awards:
6 ABN AMRO Webshop Awards:
Benieuwd hoe jij net als Welkoop de webshop oplossing van ConnectingTheDots kunt gebruiken voor betere omnichannel e-commerce? Maak een afspraak en we bespreken graag de mogelijkheden.
Zet de volgende stap met: