Logo ConnectingTheDots

Beste B2B webshop in de branche met PIMeCommerce

Solucious, het Belgische foodservicebedrijf van Colruyt Group, stond voor de uitdaging dat hun e-commerceplatform niet langer voldeed aan de eisen van de moderne gebruiker. Om gebruiksvriendelijkheid te verbeteren en sneller nieuwe producten te lanceren, koos het bedrijf voor een overstap naar het e-commerceplatform van ConnectingTheDots.

Lees verder
Solucious e-commerce implementatie door ConnectingTheDots

In het kort – Solucious & ConnectingTheDots

  • Betere klantervaring
  • Interne processen gestroomlijnd
  • Meer efficiëntie en samenwerking
  • Snellere productlanceringen
  • Meer online bestellingen
  • Hogere conversie
  • Beter vindbaar assortiment
  • Flexibel platform

Solucious iseen toonaangevende speler in de Belgische food retail, richt zich op het vereenvoudigen van foodservice voor professionele klanten. Om hun klanten te helpen tijd en geld te besparen, heeft het bedrijf de afgelopen jaren indrukwekkende stappen gezet op het gebied van digitalisering.


Uitdaging: klantervaring én interne processen

Om de focus op gebruiksvriendelijkheid en snelheid door te kunnen trekken naar alle kanalen, en zo zeker te zijn van een gunstige concurrentiepositie de komende jaren, had het e-commerceplatform een update nodig. Maar dat was niet het enige. Solucious wilde ook de interne processen kritisch bekijken en stroomlijnen.


Oplossing: een platform dat meegroeit

ConnectingTheDots helpt Solucious nu om snel in te spelen op veranderingen in de markt. Het toevoegen en testen van nieuwe functies is op ons platform bijvoorbeeld zeer eenvoudig. De flexibiliteit van het platform heeft de time-to-market voor nieuwe producten verkort en biedt veel mogelijkheden om continu te werken aan nog betere service en klantvriendelijkheid.


Door intern de marketingactiviteiten en samenwerking beter te stroomlijnen, kan Solucious nu ook personalisatie gebruiken en zo beter inspelen op de behoeften van klanten en de conversie verhogen.


‘Meest gebruiksvriendelijke website in de branche’

De successen die Solucious boekt met ons e-commerceplatform zijn indrukwekkend. Klanten prijzen de website als de meest gebruiksvriendelijke in de foodservicebranche en er is een duidelijke toename in online bestellingen. Dat komt vooral omdat het assortiment beter te vinden is, wat bestellen snel en efficiënt maakt. De focus op personalisatie levert extra verkoop op en positioneert Solucious bovendien als een partij die vooroploopt in de branche en zich serieus bezighoudt met het beter bedienen van haar klanten.


Meer informatie?

Benieuwd naar de implementatie van onze oplossing bij Solucious en de mogelijkheden van personalisatie? Neem gerust contact met ons op, dan laten we u zien wat er allemaal kan.

Krijg ook grip op uw data!

Richard Vriezekolk

Richard Vriezekolk helpt u in 30 minuten op weg met uw data-uitdagingen.

Gratis adviesgesprek
Share by: