New Blog Post: 3 praktische toepassingen van de Product Data Loader. Ontdek ze hier!
Een sterk verbeterde winkelervaring, met meer gemak voor de gebruiker en meer terugkerende omzet voor de aanbieder. En dat alles ontworpen voor gebruiksvriendelijkheid, plezier en intuïtieve bediening. We zetten onze e-commerce-expertise aan het werk voor een configurator, een abonnementsdienst en flexibele leveringsopties op Salesforce Commerce Cloud.
KIND (onderdeel van Mars, in Nederland op de markt als BE-KIND) maakt gezonde snacks op basis van natuurlijke ingrediënten. Zij vroegen ons om hun online winkelervaring drastisch te verbeteren. Het belangrijkste doel was om het voor klanten makkelijker te maken om online een assortiment snacks aan te schaffen dat ze zelf samen konden stellen. Daarnaast wilde KIND meer stabiele, voorspelbare omzet door abonnementen op snackboxen op maat te verkopen.
De dienst die KIND wilde introduceren heet "Build Your Own Box": een proces in overzichtelijke stappen waarmee klanten eenvoudig hun selectie snacks konden aanpassen. De uitdaging zat hem in het ontwerpen en technisch mogelijk maken van een gebruiksvriendelijke en intuïtieve ervaring die klanten naadloos door het proces leidde van het selecteren van een doos, het kiezen van snacks, en het eventueel starten van een abonnement voor leveringen met een frequentie naar wens.
Het samenstellen van een snackbox met 20 of 40 gezonde tussendoortjes is in onze oplossing intuïtief en leuk om te doen. Dat was lastig te realiseren, want het assortiment is groot. Daarom is er een functie om te kiezen uit ‘curated assortments’: vooraf samengestelde snackselecties die de gebruiker naar wens kan aanpassen.
Om deze functies te ontwerpen en te implementeren in Salesforce Commerce Cloud zetten we al onze expertise en e-commerce-ervaring in en stelden we een team samen van specialisten. De functie is populair en heeft de webshop van KIND een hele nieuwe dynamiek gegeven. Doordat klanten nu zelf hun boxen kunnen samenstellen, zien we dat de klanttevredenheid hoger is dan eerst. Het abonnementsmodel zorgt bij KIND voor een meer consistente en voorspelbare omzet, wat belangrijk is voor een bedrijf dat veel investeert in productontwikkeling en research.
Wat we voor KIND bereikten:
Wil je ook je Salesforce Commerce Cloud uitbreiden met extra functionaliteiten? Of ben je benieuwd hoe ConnectingTheDots je kan helpen bij een soortgelijke case? Neem contact met ons op, dan denken we met je mee.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste PIM- en e-commerce trends en updates van ConnectingTheDots. Geen spam en je kunt je op elk moment uitschrijven.
We laten je graag zien wat ConnectingTheDots PIM voor jou kan doen.
Zet vandaag nog je eerste stap
Nodig vooral je collega's uit