Logo ConnectingTheDots
DE BIJENKORF

De Bijenkorf zet met ConnectingTheDots PIM de volgende stap in optimaal productbeheer

In een moderne, omnichannel commerce-omgeving lukt productbeheer alleen als je alle productdata en -content op één centrale plaats beheert en bewaart. Om dat voor elkaar te krijgen, koos de Bijenkorf voor ConnectingTheDots PIM.


OVER

UITDAGING

OPLOSSING

MEER INFORMATIE

Over de Bijenkorf.

De Bijenkorf is het meest inspirerende, creatieve en duurzame warenhuis, waar iedereen zich bijzonder kan voelen.


Uniform datamodel.

Met een uniform datamodel en gestructureerde productclassificatie als basis beheert Bijenkorf in. ConnectingTheDots PIM alle producten en productvarianten in verschillende talen en locales. Het resultaat is één betrouwbare bron van productinformatie. Dat zorgt dat data op alle kanalen kloppen en hetzelfde zijn, maar ook dat medewerkers efficiënt kunnen werken aan de verrijking en optimalisatie van producten. Ze hoeven daarvoor niet meer in te loggen in verschillende systemen en handmatig gegevens te controleren of te kopiëren. 


ConnectingTheDots PIM's Product Information Flow.

In ons PIM-systeem volgt productinformatie altijd gestroomlijnde proces, zodat meerdere teams en kunnen samenwerken zonder elkaar te hinderen. Het proces maakt duidelijk wie wanneer waarvoor verantwoordelijk is, zodat productdata altijd de kortste weg volgt. ConnectingTheDots PIM wordt gevoed met masterdata, analyseert en verwerkt deze en genereert op basis daarvan automatisch overzichten voor de studio die beeldcontent moet maken. Daar weten ze dan precies welke product samples ze nodig hebben. Ook copywriters krijgen automatisch meldingen over welke nieuwe producten ze moeten controleren en verrijken. Alle taken van alle betrokkenen zijn altijd inzichtelijk in de Product Information Flow. 

Testimonial de Bijenkorf


"4 jaar geleden besloten we dat er een nieuw PIM moest komen. Het systeem dat we hadden begon te kraken. Het bevatte bovendien veel maatwerk. We wilden dus een nieuwe, moderne backbone voor onze e-commercesite. 

We deden heel breed onderzoek in de markt en gingen in gesprek met een shortlist van 4 aanbieders. Uiteindelijk kozen we ConnectingTheDots PIM vooral vanwege de gebruikerservaring. Het systeem sluit daarin heel goed aan bij de wensen van ons team. Het is bovendien een modern systeem dat makkelijk integreert. 


Op technisch vlak was ConnectingTheDots een van de weinige aanbieders die begrepen wat wij wilden bereiken. Wij wilden af van het werken met losse bestanden en integreren met een Kafka-laag om zo real time betrouwbare productdata te hebben.   


Ook een pre is, dat ConnectingTheDots een Nederlandse aanbieder is. Zwolle is voor ons niet om de hoek, maar je kunt ernaartoe als je wilt. Veel beter dan een of ander Amerikaanse softwaregigant waar je klant nummer 10.000 bent. 


En de beslissing heeft voor de Bijenkorf goed uitgepakt. Ook de houding en filosofie van ConnectingTheDots spraken ons vanaf het begin aan. Ze gingen er 100% voor. Ze dachten met ons mee, ook toen de integratie niet volgens plan liep. Onze IT-omgeving is nu eenmaal complex en we kwamen af en toe onverwachte dingen tegen. ConnectingTheDots bewoog daarin heel flexibel mee. Het zijn net als wij mensen die van een uitdaging houden, het leuk vinden om te leren en zichzelf continu willen verbeteren."


Emma Ootes
Als Product Owner betrokken bij selectie en implementatie van ConnectingTheDots PIM bij de Bijenkorf 

Best-in-class UX. 

Volledig verrijkte producten worden daarna automatisch gesynchroniseerd met downstreamsystemen, waardoor alle kanalen de meest actuele productdata hebben. Dat kunnen ook land-specifieke kanalen zijn, want ook vertaalwerk is opgenomen in de Product Information Flow. De gebruiksvriendelijke UX van ConnectingTheDots PIM biedt bovendien snelle zoekmogelijkheden, spreadsheet-achtige bewerkingsmogelijkheden en eenvoudige mogelijkheden voor het opbouwen van assortimenten voor publicatie naar exportkanalen. 


Taakgestuurd werken. 

Medewerkers vinden meldingen van taken snel terug in een de overzichtelijke interface, terwijl rapportages inzicht bieden in nauwkeurigheid en volledigheid van productinformatie. Rapporten geven ook de voortgang van nieuwe producten in de informatiestroom weer, inclusief het aantal behandelde nieuwe producten per medewerker en per afdeling. 

Meer informatie? 

Benieuwd wat de impact zou zijn van een optimaal gestructuurd data- en contentproces voor jouw commerce-bedrijf? We kijken graag samen met jou naar de implementatie van ConnectingTheDots PIM bij de Bijenkorf en hoe we dit succes naar jouw situatie kunnen vertalen. Maak een afspraak


Contact opnemen
Share by: