New Blog Post: 3 praktische toepassingen van de Product Data Loader. Ontdek ze hier!
Accell Group, het moederbedrijf van fietsmerken Batavus, Sparta, Koga en Loekie, wilde zijn time to market verkorten en efficiënter omgaan met productcontent. Door ConnectingTheDots PIM in te zetten kwamen ze tot een gestandaardiseerd productportfolie voor alle merken en wisten ze grote efficiencywinst te halen op hun contentmanagement.
Accell richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen en accessoires. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen. Wereldwijd werken er zo’n 3.000 mensen. In hun zoektocht naar een PIM dat geschikt was voor hun complexe, internationale bedrijfsvoering kwamen ze bij ons uit.
Met ConnectingTheDots PIM automatiseerde Accell Group alle processen rondom producten. Met als resultaat een sterk verkorte time to market. Daarnaast haalde Accell Group veel efficiencywinst bij het contentmanagement door te komen tot een standaard productportfolio voor alle merken. Waar mogelijk delen de merken nu omschrijvingen, zodat er veel minder content te beheren is. Het MDM/PIM-systeem vertegenwoordigt dus nu ‘één wereldwijde waarheid’ binnen het bedrijf.
ConnectingTheDots PIM mag dan ‘standaardsoftware’ zijn, het heeft zo veel configuratiemogelijkheden dat het eenvoudig kon worden aangepast aan de wensen van Accell Group. Dat is hoe wij het graag zien: het systeem faciliteert het proces, niet andersom. Voor Accell Group was dit een belangrijke reden om voor ons PIM te kiezen.
De echte ster van dit project is echter de databoarding-module. Hiermee leest Accell prijslijsten van leveranciers direct in. Daarna worden ze automatisch geanalyseerd en verwerkt. Zo kunnen de mensen van Accell Group zich richten op het managen van afwijkingen en niet meer op het jongleren met prijs- en productupdates van verschillende leveranciers. Dit scheelt dagelijks vele uren handwerk en frustratie.
De Product Information Flow van ConnectingTheDots PIM laat de diverse afdelingen binnen Accell Group effectief samenwerken bij het verrijken en optimaliseren van productcontent. Dit proces is binnen het PIM zo ingeregeld, dat het naadloos past bij het proces zoals Accell dat graag hanteert. De krachtige rapportagemogelijkheden helpen managers bij het monitoren van voortgang en kwaliteit van de content.
Wil je weten hoe het centraliseren, standaardiseren en optimaliseren van productcontent jouw business gaat versnellen? We nemen graag de details van de implementatie van ConnectingTheDots PIM bij Accell Group met je door en kijken wat die voor jou betekenen. Maak snel een afspraak!
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste PIM- en e-commerce trends en updates van ConnectingTheDots. Geen spam en je kunt je op elk moment uitschrijven.
We laten je graag zien wat ConnectingTheDots PIM voor jou kan doen.
Zet vandaag nog je eerste stap
Nodig vooral je collega's uit