Beheer uw productdata slimmer met ons bewezen PIM systeem
Vereenvoudig het beheer van uw productdata om uw product snel online te krijgen, zonder vertraging – of u nu productdata van uw leverancier gebruikt of deze zelf maakt. Ons
bewezen PIM systeem, ondersteund door
meer dan 40 data-experts, garandeert nauwkeurige en consistente productinformatie, zodat u altijd verzekerd bent van topkwaliteit.
Direct contact?
Onze Business Development Manager
Richard Vriezekolk
helpt u graag met al uw vragen.
Of bel 06-430 495 43


Herkent u zich in één van deze situaties?
- Uw assortiment groeit snel en Excel is gewoon niet meer toereikend.
- Meer producten vragen om een groter product content team, dit moet slimmer kunnen.
- Uw huidige PIM systeem biedt niet de extra mogelijkheden die u verlangt, zoals AI en DPP.
- Uw PIM integreert niet met contentproviders, waardoor u kansen mist.
- De eisen aan uw partner zijn inmiddels veranderd, het is tijd voor een nieuwe stap.
Ontdek hoe wij u verder kunnen helpen:
Belangrijke eigenschappen van ons PIM systeem:
- Gebruiksvriendelijke interface
- Koppel met content providers
- Flexibel en gelaagd datamodel
- Multi-brand en multi-facia
- Versnel werk met AI
- Configureer zonder code
- Modulair
- Bewezen product
- Open API's
- Nederlands bedrijf
- 40+ productdata experts
- SaaS-based
Waar staat PIM voor?
PIM is een afkorting en staat voor Product Informatie Management. Een PIM systeem helpt organisaties alle productinformatie te beheren, zoals beschrijvingen, eigenschappen, toepassingen, beeldmateriaal en handleidingen.
Een PIM is vaak geïntegreerd in een IT-landschap met data van bijvoorbeeld een ERP-systeem of content providers. Product- en contentspecialisten bewaken en verbeteren de datakwaliteit in PIM.
Als de informatie compleet is, kan deze op verkoopkanalen zoals webshops, kassasystemen en drukwerk worden gepubliceerd. De productdata in het PIM systeem fungeert als single-source-of-truth. Wanneer een PIM goed geïntegreerd is, brengt u
producten sneller online, werkt uw team efficiënter samen en krijgt u
beter inzicht in de kwaliteit van uw productinformatie.
Hoe vindt u het juiste PIM systeem voor uw bedrijf?
- Beoordeel uw bedrijfsbehoeften
Analyseer welke productdata en integraties cruciaal zijn voor uw bedrijf om een PIM systeem te vinden dat écht aansluit op uw unieke behoeften. - Vergelijk functionaliteiten
Let op gebruiksvriendelijkheid, schaalbaarheid en integratiemogelijkheden met andere systemen (zoals ERP en e-commerce platformen) om toekomstige groei te ondersteunen. - Betrek uw team
Zorg dat alle betrokken afdelingen, zoals IT, marketing en sales, hun input, feedback en praktijkervaringen actief delen, zodat het systeem breed gedragen en optimaal benut wordt.
- Evalueer ROI en kosten
Weeg de initiële investering af tegen de besparingen op operationele kosten en de verbeterde time-to-market die een goed PIM systeem kan bieden.
- Vraag deskundig advies
Kies voor een partner voor wie PIM hun core business is en geen bijzaak. Maak gebruik van hun expertise en praktijkvoorbeelden van succesvolle implementaties om een goede keuze te maken. - Vertrouw op een bewezen Nederlandse partner
Kies voor ConnectingTheDots en profiteer van een schaalbaar en bewezen oplossing dat u toelaat klein te beginnen en geleidelijk mee te groeien met uw bedrijfsbehoeften.
Alles wat u moet weten over werken met onze software
- Efficiënter gegevensbeheer
Met ons PIM systeem beheert u uw data tot wel 6x sneller dan met Excel. - Minder retouren
Bedrijven die investeren in een PIM systeem ervaren gemiddeld 23% minder retouren. - Verhoogde klantwaardering
Online kopers zijn bereid meer te betalen voor een uitstekende klantervaring, wat PIM systemen mogelijk ondersteunen. - Consistente productinformatie
Centraliseer en standaardiseer uw productdata voor een uniforme merkbeleving op alle kanalen. - Verbeterde efficiëntie
Door geavanceerd gegevensbeheer helpt een PIM systeem u kosten te verlagen en de operationele efficiëntie te verhogen.
Een PIM systeem op
maat voor uw branche
Ons PIM systeem biedt een flexibel datamodel, waardoor het perfect toepasbaar is voor verschillende typen klanten. Of u nu een merk, fabrikant of retailer bent, ons PIM systeem sluit naadloos aan op uw specifieke behoeften en zorgt voor optimale efficiëntie en effectiviteit in productbeheer.
PIM voor E-commerce
Optimaliseer en publiceer uw productcontent over al uw online kanalen. Maximaliseer conversie en stimuleer groei in uw digitale winkelomgeving.
PIM voor Retail
Het beheren van uw productcontent is geen obstakel meer. Succesvolle verkoop is nu gegarandeerd!
PIM voor Brand Owners
Creëer snel, eenvoudig en moeiteloos uw productcontent. Waarborg één enkele bron van waarheid voor uw merk.
PIM voor Wholesale
Beheer binnenkomende datastromen en distribueer deze razendsnel en efficiënt naar uw doelsystemen.
Vertrouwd door leidende retailers en wholesalers








5 belangrijke lessen
over Product Informatie Management
In ons e-book
PIM: 5 belangrijke lessen delen we onze inzichten en ervaringen die we onderweg hebben opgedaan. Of u nu net begint of al een doorgewinterde professional bent, deze lessen helpen u om uw productinformatie naar een hoger niveau te tillen.

Thema's

Digital Product Passport
Eenvoudig productinformatie, certificaten en kwaliteitsdata centraal beheren en inzien, zodat elke fase van de productlevenscyclus transparant en traceerbaar is.

Productdata Verrijking met AI
Ontdek en corrigeer moeiteloos afwijkingen, inconsistenties en andere kwaliteitsproblemen in uw productdata met slimme toepassingen van innovatieve AI in uw PIM.

Leveranciersdata Onboarden
Automatiseer de onboarding van leveranciersdata en integreer snel en nauwkeurig. Zo heeft u direct toegang tot betrouwbare en consistente data.
Klantverhalen

Wehkamp's doel is contentcreatie stroomlijnen en efficiëntie verbeteren
ConnectingTheDots PIM is ingericht als een multi-facia systeem en fungeert als een integratiehub die productdata uit diverse bronnen centraliseert en standaardiseert voor optimale consistentie.

Het centraal beheren van productdata is de sleutel tot succes voor de Bijenkorf
De Bijenkort streeft naar een moderne omnichannel commerce-omgeving waarin productbeheer wordt geoptimaliseerd door alle productdata en content op één centrale plek te beheren en op te slaan.

ANWB optimaliseert haar product informatie met ConnectingTheDots PIM
Met de Content by Supplier-oplossing binnen ConnectingTheDots PIM stroomlijnt ANWB de invoer en optimalisatie van leveranciersdata, wat de kwaliteit verhoogt en de time-to-market verkort.
Experts in productdata
15+ jaar ervaring
Nederlands bedrijf
100+ implementaties
Neem contact op
ConnectingTheDots is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur
Helpdesk
Telefoon: 088 – 600 59 00
E-mail:
support@connectingthedots.nl
Algemeen
Telefoon: 088 - 600 59 00
E-mail:
info@connectingthedots.nl
Zet de volgende stap met: